Wczoraj przy ulicy Kościuszki, w siedzibie wydziału ruszył System Kolejkowy. Choć nazwa w kontekście Wydziału, który dla wielu włocławian stał się synonimem kolejek rodem z mininej epoki, wydawać się może cokolwiek dwuznaczna – w istocie ma pomóc rozładować tłok przy okienkach.
Sam system jest doskonale znany wszystkim, którzy choć raz odwiedzili jedna z firm, czy instytucji, które korzystają już z podobnych rozwiązań. Przed okienkami, w poczekalni wydziału stanął automat, na którego dotykowym panelu wybieramy cel wizyty. Otrzymany po chwili bilet informuje nas o tym, ile osób czeka do tego samego okienka, co choćby częściowo umożliwia nam przewidzenie czasu oczekiwania na obsługę.
Od dzisiejszego dnia wszyscy mieszkańcy mogą z tego systemu skorzystać – mówi Barbara Moraczewska, zastępca prezydenta – Z tego systemu mogą bezpośrednio skorzystać, tu w budynku (…) Jak również można korzystać z tego systemu w wersji elektronicznej, przez internet.
Na stronie BIP Urzędu Miasta znajdziemy zakładkę „Obsługa Klienta”, tam znajdziemy opcję umożliwiającą pobranie numeru rejestrowego do wizyty w Wydziale Komunikacji. I to wydaje się najważniejszą nowością z punktu widzenia petenta. Na wizytę w Wydziale możemy umówić się na siedem dni przed zaplanowanym terminem. Wystarczy pojawić się w budynku przy Kościuszki na 10 minut przed podanym terminem i w panelu wprowadzić kod wygenerowany przez stronę internetową. Otrzymamy bilet, z którym następnie udajemy się do okienka. Oszczędność czasu i niepotrzebnych nerwów, jest tu nad wyraz widoczna.
Czy system sprawdzi się w praktyce? Pokaże czas. Z pewnością zyskają ci wszyscy, którzy zdecydują się na skorzystanie z drogi internetowej ( już pierwszego dnia obsłużono takich klientów). Faktem jest, że w środowe przedpołudnie kolejki w wydziale nie było, a obsługa odbywała się sprawnie.
Komentarze (1)