Jeśli gdzieś, na komunikacyjnej mapie Włocławka szukać wąskich gardeł, to z pewnością znajdziemy je tutaj - na Alei Jana Pawła II. Od lat stanowi prawdziwe utrapienie dla mieszkańców Michelina i Mielęcina usiłujących w godzinach szczytu przedostać się "do" i "z" centrum miasta.
Pomysłów na rozwiązanie tego problemu pojawialo się w minionych latach wiele, wszystkie jednak nie doczekały się realizacji. Przypomnijmy tylko, że rozważano między innymi budowę drogi alternatywnej dla trasy, która biegnąc do niej równolegle, na osiedlu Południe łączyła się z ulicą Kruszyńską, przy Filtrowej. Tę propozycję oprotestowali jednak mieszkańcy. Na wczorajszym briefingu prasowym, kandydat na prezydenta miasta Sojuszu Lewicy Demokratycznej, zaproponował inne rozwiązanie.
Idea poszerzenia Alei Jana Pawła II podnoszona była wielokrotnie, kandydat Sojuszu w zbliżających się wyborach idzie jednak o krok dalej. Jak zauważa, samo poszerzenie trasy, na odcinku leśnym, problemu nie rozwiązuje. "Wąskie gardło" bowiem obejmuje przede wszystkim odcinek przebiegający przez Mielęcin. To tutaj, z uwagi na ograniczoną przepustowość, kierowcy dzień po dniu napotykają na korki.
Na skraju lasu chcemy, od strony zachodniej i od strony wschodniej, rozprowadzić ten ruch wewnętrzny, który jest generowany przez mieszkańców osiedla Michelin - przedstawia założenie planu Krzysztof Kukucki.
Ten cel ma być osiągnięty poprzez wybudowanie dwóch dróg. Jednej biegnącej prostopadle od Alei, następnie zaś biegnącej w stronę ulicy Brzezinowej i kolejnej, łączącej się w podobny sposób z ulicą Zachodnią. Jak przekonuje kandydat, takie rozwiązanie:
Daje szanse na to by ten najwęższy odcinek, od ulicy Smoczej, do ulicy Letniej, który dzisiaj najczęściej się korkuje, da się rozdzielić na trzy nurty, przez co ta komunikacja byłaby prostsza i wygodniejsza.
Takie rozwiązanie działacze SLD opracowali po kosultacjach z mieszkańcami osiedla. Podczas spotkań mieli oni zwrócić uwagę, że właśnie rozdzielenie ruchu biegnącego z centralnych dzielnic miasta powinno być priorytetem, a budowa owych ulic, przejmujących ruch z Alei Jana Pawła II, powinna nastąpić w pierwszej kolejności, zanim nawet rozpoczną sięprace nad poszerzeniem samej ulicy, która w wariancie zaproponowanym przez SLD miałaby przebiegać na odcinku leśnym w wariancie 2+2 (po dwa pasy ruchu w każdą stronę). Jak sygnalizuje Krzysztof Kukucki propozycja UM, która obecnie "leży na stole" nie do końca spełnia oczekiwania mieszkańców Michelina.
Należałoby się zastanowić, czy jeśli wydajemy pieniądze mieszkańców, czy nie powinniśmy zadbać również o to, żeby mieszkańcy mieli poczucie, że faktycznie ta droga jest wykonana w sposób akceptowalny przez nich.
Zapraszamy do obejrzenia materiału wideo z konferencji.
Komentarze (4)