Jak zintegrować stronę internetową z profilami w social media?

2022-04-22 14:46:14, Artykuł partnera

Nie da się ukryć, że skuteczne działania digital marketingowe powinny być oparte zarówno o treści znajdujące się na stronie internetowej, jak i posty publikowane w mediach społecznościowych. Obie te rzeczy da się ze sobą połączyć, co jest kluczowe, jeśli zależy nam na optymalizacji działań biznesowych oraz dotarciu do jak najszerszego grona odbiorców. Warto dodać, że obecnie z mediów społecznościowych każdego dnia korzysta prawie 4 miliardy osób! Ta liczba mówi sama za siebie… Jak więc zintegrować stronę internetową z profilami w social media?

Zacznijmy od początku

Przede wszystkim, jeśli już posiadasz rozbudowane social media i chcesz zmaksymalizować płynące z nich korzyści, to załóż stronę internetową. Możesz to zlecić zespołowi programistów i grafików, choć - niestety - będzie się to wiązać z ogromnymi kosztami rzędu nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Z drugiej strony, możesz też rozważyć wykorzystanie kreatorów stron internetowych takich jak Zyro, które zdecydowanie ułatwią ci zadanie. Później pozostaje jeszcze kwestia dobrze dobranego hostingu i domeny, a także optymalizacji treści pod SEO. Kreator strony pomoże ci zaprojektować witrynę internetową, a system zarządzania treścią np. WordPress zorganizować content. No, ale wróćmy do tematu!

Trzeba pamiętać, że rozpoznawalność marki w kanałach social media wpływa niesamowicie pozytywnie na pozycję naszej strony w rankingach Google’a. Strona staje się bardziej widoczna i tym samym bardziej popularna, co w efekcie generuje ruch i niezwykle cenne leady. W związku z tym, kluczową sprawą staje się zintegrowanie strony internetowej z mediami społecznościowymi. Oba środowiska powinny się wzajemnie przenikać i w zasadzie stanowić jedność, choć oczywiście stanowią one zupełnie inne medium. Poznajcie najlepsze praktyczne porady na zintegrowanie witryny internetowej z kanałami social media!

Na stronę wrzuć tylko najważniejsze social media

Przyjmuje się zasadę, że nie powinno się wrzucać na stronę internetową odnośników do wszystkich mediów społecznościowych, w których prowadzimy działalność. Powinny się tam znaleźć wyłącznie te najważniejsze. Jeśli więc korzystamy głównie z Facebooka, Instagrama oraz YouTube’a, to właśnie te kanały umieśćmy na swojej stronie. Dlaczego to takie ważne?

Strona internetowa to swoista wizytówka biznesu. Musi działać płynnie, być funkcjonalna i responsywna, kusić pod względem wizualnym, a także prezentować się profesjonalnie. Dlatego właśnie, jeśli umieścimy na niej profile, z których korzystamy rzadko lub praktycznie w ogóle, będzie to wyglądać sztucznie i nachalnie. Na początku wytypuj media, z których korzystasz najczęściej i to właśnie odnośniki do nich wrzuć na swoją witrynę. Pamiętaj także, że im więcej możliwości dajemy użytkownikowi, tym trudniej mu się zdecydować, w co ma kliknąć, więc ostatecznie najczęściej rezygnuje i nie wybiera on żadnej opcji. Czegoś takiego nie chcemy!

 

Pamiętaj o podstawach

Przejdźmy do tego, w jaki sposób w ogóle umieścić odnośniki na naszej stronie internetowej. Cóż, możemy to zrobić w formie interaktywnego przycisku, wyświetlanego górnym lub dolnym rogu strony. Oczywiście, najlepiej ikonki umieścić w przynajmniej dwóch miejscach. Możemy też skorzystać z gotowych szablonów, które pozwalają dany atrybut spersonalizować i zrobić to w taki sposób, aby rozwiązanie jak najbardziej pasowało do przyjętej przez nas wizji. Możemy także rozważyć utworzenie zupełnie odrębnej zakładki, w której opowiemy nieco więcej o naszej działalności i to właśnie tam podzielimy się linkami do naszych mediów społecznościowych.

 

Pilnuj atrybutów - to bardzo ważne!

To akurat może brzmieć tajemniczo, ale fakt faktem kwestia atrybutów nofollow jest znacząca. Generalnie, linki do profili społecznościowych zawsze powinny posiadać taki atrybut, bo pozwala on oznaczyć nieufność wobec konkretnych odnośników. Dzięki temu wyszukiwarka wie, że nie powinna za określonym linkiem podążać. Atrybutu nofollow nie dajemy jednak w przypadku Google+. Atrybut ten umieszczamy bezpośrednio w kodzie

Nie zapominaj także, żeby nie przesadzić z liczbą odnośników. Dobrze jest, jeśli linki do kanałów social media znajdują się w dwóch, maksymalnie trzech miejscach. Muszą być one widoczne, choć nie na tyle, aby odwracały uwagę od innych kluczowych elementów, takich jak oferta sklepu czy formularz zapisowy itd.

Szybkie logowanie to spory plus

Niektórzy użytkownicy mogą nie chcieć zarejestrować się na naszej stronie z powodu długich i frustrujących czynności, jakie wiążą się z wypełnieniem formularza rejestracyjnego. Receptą może być tzw. social login, czyli możliwość błyskawicznego założenia konta przy użyciu danych z czyjegoś profilu np. Facebooka. Oczywiście, pomimo ogromnego ułatwienia, istnieje też spore grono osób, które niespecjalnie za owym rozwiązaniem przepadają. Nie chcą oni bowiem godzić się na automatyczne udostępnianie danych. Dlatego też warto zawczasu prześledzić grupę docelową swoich odbiorców, tak aby pod nich dopasować projekt strony internetowej.

Blog kluczem do sukcesu

Blog na stronie internetowej odgrywa gigantyczną rolę. Po pierwsze, im więcej treści, tym łatwiej zwabić odbiorcę. Po drugie, treści tego typu bardzo dobrze działają na pozycjonowanie się strony w rankingach Google’a. Dzięki temu będziemy wyżej w wynikach wyszukiwania i tym samym ściągniemy do siebie znacznie większy ruch. Poza tym, osoby, które odwiedzają nas bezpośrednio z social mediów mogą być zainteresowane publikowanymi przez nas treściami. Być może nawet będą one chciały podzielić się nimi z innymi użytkownikami, dlatego warto przy wpisach dodać możliwość udostępniania.

Dziel się zdjęciami z social mediów!

Warto dodać, że na swojej stronie możesz także umieścić widget, który będzie wyświetlać fotografie bezpośrednio na twojej stronie. To z kolei z pewnością przełoży się na większe zainteresowanie odbiorców i uatrakcyjni witrynę pod względem wizualnym. Jeśli prowadzisz sklep, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby pokazać w ten sposób sprzedawane przez siebie produkty lub promować aktualne rabaty.

Możliwości jest mnóstwo, ale nie każde działanie przełoży się na wymierne korzyści. Dlatego też pamiętaj o monitoringu statystyk. Przykładowo, dzięki wykorzystaniu trackowania linków, możesz śledzić klikalność poszczególnych odnośników. Zarówno portale social media, jak i inne zewnętrzne narzędzia pozwolą ci śledzić ruch i przekierowania na twojej stronie. Fakt faktem, media społecznościowe to bardzo dobre uzupełnienie witryny internetowej.

Pamiętaj, że korelacja tych dwóch obszarów jest niezwykle istotna. Każdy, kto wejdzie na twoją stronę będzie mógł przenieść się na media społecznościowe i zacząć cię obserwować. Oczywiście, działa to w dwie strony, a efekt jest taki, że znacząco wzmacniamy tożsamość marki. Strona internetowa pełni funkcję nieco bardziej techniczną, zaś social media są doskonałą formą komunikacji z odbiorcami lub klientami.

Podsumowanie

fot. pixabay

W zintegrowaniu strony internetowej z social media potrzebne będzie kilka rzeczy. Przykładowo, jeśli korzystasz z WordPressa (darmowy system zarządzania treścią) możesz zastosować wtyczkę AIOSEO, pozwalającą na dodanie wielu różnych profili mediów społecznościowych. Pomoże ona także w zoptymalizowaniu tych działań pod SEO.

Nie dodawaj sztywnych odnośników. Zdecydowanie lepiej sprawdzą się miniatury lub ikonki, które natychmiast rzucają się w oczy. Co więcej, zarówno posty na Facebooku, jak i inne treści ze zdjęciami to gwarancja większej klikalności oraz udostępnień. Dobrze jest też dodać system komentarzy, dzięki czemu część komunikacji prowadzonej w social mediach będzie mogła zostać przeniesiona także na stronę lub znajdujący się na niej blog.

Koniecznie dodawaj także tzw meta tagi oraz hasztagi. Owszem, te drugie są charakterystyczne głównie dla Instagrama, ale używa się ich coraz częściej także na Facebooku i innych kanałach SM. Co więcej, można je też zastosować w przemyślanych miejscach na stronie internetowej - np. jako chwytliwe hasło. W przypadku meta tagów, użyjmy narzędzia Open Graph, które pozwoli nam na edytować wygląd udostępnianych odnośników. Dzięki temu będziemy mogli wpiąć w dane miejsce URL jako zdjęć, tekst, wideo itd.

Postarajmy się również nie dodawać nieaktywnych już kanałów social media. Dużo ikonek wcale nie oznacza, że będzie to wyglądać dobrze. Przeciwnie - co za dużo to niezdrowo (zwłaszcza, jeśli na większości kanałów pojawia się jeden post miesięcznie). Koniecznie zadbaj też o zaangażowanie - dziel się rzeczami z SM na stronie www i odwrotnie - publikuj w swoich mediach społecznościowych nowinki o swojej witrynie lub treści z bloga. Widgety stosuj z głową - strona ma wyglądać dobrze, ale nie kosztem funkcjonalności oraz szybkości ładowania.

Nie zapomnij śledzić statystyk swoich działań. Tylko odpowiednio zaplanowane działania w połączeniu ze skrupulatną analizą, pozwolą wyciągnąć właściwe wnioski i osiągnąć zamierzony cel. Zadbaj także o responsywność strony - większość osób korzysta z social mediów za pośrednictwem smartfona, a istnieje spora szansa, że to właśnie stamtąd przekierują się na twoją stronę. Dlatego też witryna musi być dopasowana pod urządzenia mobilne tak, aby przyciągnąć odbiorcę i ułatwić mu odnalezienie potencjalnie go interesujących treści.

Komentarze (0)


Dodaj swój komentarz