Ta Wielkanoc jest inna niż poprzednie. Spędzana najczęściej w domu, pośród czterech ścian. Obserwując to, co dzieje się na ulicach miasta możemy przyjąć, że włocławianie hasło #ZostańWdomu wzięli sobie do serca.
Przed tygodniem Google opublikowało raport o mobilności mieszkańców krajów dotkniętych pandemią koronawirusa. Wynika z niego, że Polacy w porównaniu z innymi nacjami wypadają nad wyraz dobrze w przestrzeganiu obostrzeń i zdecydowanie obniżyli swoją mobilność w tym czasie.
W marcu, w porównaniu z okresem bazowym, aż o 78% spadła nasza aktywność, jeśli chodzi o korzystanie z centrów handlowych, restauracji czy kin, o 59% zmniejszyła się nasza mobilność związana z wizytami w parkach, czy też lasach (dane obejmują okres przed wprowadzeniem zakazu wstępu do tych miejsc). O 71% zmniejszyliśmy liczbę wizyt na przystankach i dworcach. Dla województwa kujawsko-pomorskiego te dane to odpowiednio: -79%, -73% i -78%.
Badanie udostępnione przez technologicznego giganta jest najbardziej miarodajnym dotąd wskaźnikiem obniżenia naszej aktywności. Powstało w oparciu o zanonimizowane dane pochodzące z modułów lokalizacji w naszych telefonach komórkowych.
Jeśli powstanie podobny raport dotyczący kwietnia, wszystko wskazuje na to, że spadki będą jeszcze większe. Pokazuje to dobitnie film poniżej. Tak wyglądają włocławskie ulice podczas Wielkanocy. Zostaliśmy w domu. To widać.
Komentarze (0)