Szacunkowy koszt budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie to 35 miliardów złotych. To jednak nie wszystko. Kosztem 40 miliardów złotych ma powstać blisko 800 kilometrów nowych linii kolejowych łączących CPK z największymi aglomeracjami w kraju. Jedna z nich przebiegać będzie przez Włocławek.
Na liście miast, które będą skomunikowane w ramach systemu „szprych” łączących CPK z resztą kraju znalazło się łącznie 270 miejscowości. Chodzi o miasta i miasteczka położone przy już istniejących liniach kolejowych, które czeka przy tej okazji gruntowny remont, jak i te znajdujące się przy nowych trasach, które zostaną dopiero stworzone na potrzeby CPK. To właśnie jedna z takich tras przebiegać będzie przez Włocławek. „Szprycha” nr 1 ma połączyć Port Komunikacyjny z Płockiem i dalej, przez Włocławek i Grudziądz przebiegać do Gdańska.
Cel jaki stawia sobie Ministerstwo Infrastruktury jest jeden – umożliwienie dojazdu do CPK w Baranowie w 2,5 godziny z każdego większego miasta w kraju, nie jest to możliwe bez rozbudowy już istniejącej infrastruktury i budowy nowych szlaków kolejowych.
Kolejowe połączenie Włocławka z Płockiem i Grudziądzem było jednym z tematów poruszonych przy okazji wczorajszej konferencji prasowej posła Łukasza Zbonikowskiego. Parlamentarzysta zapewniał, że ta nowa linia kolejowa jest traktowana w planach związanych z budową sieci priorytetowo.
Komentarze (0)