
Sylwia Czerwińska – Modrzejewska i Monika Rębiałkowska - nauczycielki z Zespołu Szkół Technicznych we Włocławku są autorkami projektu „Matematyka daje wolność”, który uzyskał dofinnsowanie Fundacji mBank w ramach programu „mPotęga”.
Podstawowymi celami projektu są - propagowanie matematyki, ukazanie jej praktycznego zastosowania w życiu codziennym, rozbudzanie w młodych ludziach chęci do samodzielnego poszukiwania wiedzy i praktycznych rozwiązań. Realizacja tych zadań będzie odbywała się poprzez zastosowanie innowacyjnych metod polegających na nauce poprzez zabawę. Projekt napisany przez Sylwię Czerwińską - Modrzejewską i Monikę Rebialkowską zakłada utworzenie w Zespole Szkół Technicznych we Włocławku matematycznego Escape Room – pokoju zagadek, w którym młodzież zostanie wciągnięta do udziały w grze detektywistycznej, w której trzeba będzie wykorzystać w praktyczny sposób podstawowe zagadnienia liczbowe. Autorki wyszły bowiem z założenia, że kiedy liczymy, mierzymy, ważymy, kalkulujemy, remontujemy, gramy w Totka, uprawiamy sport czy korzystamy z bankowości… za każdym razem wykorzystujemy osiągnięcia matematyki.
Celem zabawy jest wydostanie się w określonym czasie z zamkniętego pomieszczenia. Aby to osiągnąć trzeba prawidłowo rozwiązać mnóstwo wciągających zadań i łamigłówek, wykorzystując codzienną wiedzę matematyczną.
Scenariusz pokoju zagadek oraz jego aranżację wykonają uczniowie Zespołu Szkół Technicznych pod okiem autorek projektu i lidera młodzieżowego, którym jest Damian Budkiewicz, uczeń klasy Technik Organizacji Reklamy.
Z Escape Room, poza uczniami ZST, będą mogli nieodpłatnie korzystać także uczniowie innych placówek. Początek realizacji projektu przewidywany jest na wrzesień, a zakończenie na grudzień 2017 roku.
„Matematyka daje wolność”, to drugi projekt propagujący nauki ścisłe napisany przez duet Modrzejewska - Rębiałkowska. Poprzedni „Podróż do przyszlości” sfinansowany był przez Fundację Anwil dla Włocławka. W ramach grantu w Zespole Szkół Technicznych we Włocławku odbywały się zajęcia z reklamy, informatyki, matematyki, biologi, robotyki i mechatroniki. Materialnym efektem tego projektu jest specjalistyczny sprzęt do produkcji gadżetów reklamowych zakupoiony przez szkołę, film dotyczący zatrucia środowiska, aplikacje mobilne, a przede wszystkim robot ŁAZIK MARSJAŃSKI. Wszystkie te rzeczy zostały zaprojektowane i stworzone przez uczestników projektu
Komentarze (0)