Naprawy ubytków i wybojów w nawierzchniach jezdni są obecnie prowadzone w sposób doraźny, przy użyciu mas bitumicznych na zimno.
Są to prace o charakterze interwencyjnym w celu likwidacji zagrożeń dla uczestników ruchu. Jednak ponieważ warunki atmosferyczne są niekorzystne a temperatura przechodzi z dodatniej na ujemną, często z towarzyszącymi opadami atmosferycznymi, zgromadzona w niewielkich spękaniach woda zamarza i rozsadza nawierzchnię powodując powstawanie ubytków.
Im częściej dochodzi do wahań, tym szybciej postępuje proces degradacji, potęgowany przez przejeżdżające samochody. Również uzupełnione w sposób doraźny ubytki narażone są na wyżej opisane procesy. Dodatkowo duży wpływ na trwałość napraw mają opady śniegu i konieczność odśnieżania dróg (zastosowana sól drogowa ma niekorzystny wpływ na nawierzchnie bitumiczne i przyśpiesza ich degradację). Dlatego z uwagi na powyższe, pomimo staranności wykonania doraźnych napraw, w niektórych przypadkach ich trwałość jest obniżona i wymaga ponownych działań.
W utrzymaniu Miejskiego Zarządu Infrastruktury Drogowej i Transportu we Włocławku znajduje się: 28,146 km dróg krajowych; 5,846 km dróg wojewódzkich; 53,440 km dróg powiatowych; 133,877 km dróg gminnych; 28,3 km dróg wewnętrznych; 606 142,73 m2 chodników; 73,55 km dróg rowerowych; 6 kładek dla pieszych o łącznej długości 252,82 m.
Inf.prasowa.UM Włocławek.
Komentarze (0)