Czy SEO jest konieczne dla promowania firmy?

2022-03-18 09:33:52, Artykuł partnera

Coraz więcej słyszysz i czytać o SEO, pozycjonowaniu i optymalizowaniu stron internetowych. Im więcej informacji zdobywasz na ich temat, tym bardziej zastanawiasz się, czy SEO jest konieczne do promowania firmy. Każdy ma takie wątpliwości. Jednak nawet jeśli prowadzisz małą, lokalną firmę może się okazać, że będzie ono niezbędne.

Czym jest SEO?

Samo SEO rozumiane jest jako optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarki internetowe. W jego skład wchodzi wiele różnych procesów, które mają na celu:

  •          audyt SEO, na przykład za pomocą takich programów jak Screaming Frog,
  •          oczyszczenie kodu strony z niepotrzebnych zapisów, błędów i śmieci,
  •          poprawienie lub stworzenie nowych treści, które będą zawierać odpowiednie frazy kluczowe,
  •          sprawdzenie widoczności strony w sieci,
  •          analizę konkurencji,
  •          pozyskanie wartościowych linków.

Są to, jak widzisz wszelkie działania, które mają za zadanie oczyścić Twoją stronę internetową z niepotrzebnych rzeczy i uzupełnić ją o wartościowe treści. Wszystko po to, aby strona nie tylko pojawiła się w wyszukiwaniach, ale też była na początku stawki. Jeśli strona będzie przyjazna dla użytkownika, będzie działać szybko oraz zawierać wartościowe treści, to boty indeksujące uznają ją za bardzo dobre miejsce, które można polecić użytkownikom internetu. Dlatego też pojawi się ona wysoko w wynikach wyszukiwania.

Czy SEO jest potrzebne do promowania firmy?

Niezależnie od tego, jaką firmę prowadzisz, możesz się zastanawiać, czy SEO jest Ci w ogóle potrzebne do promowania firmy. Odpowiedź jest dość jednoznaczna: tak. Niezależnie czy Twoja firma jest bardzo lokalna, czy prowadzisz działania na całym świecie. Zaistnienie w internecie przyniesie Ci bardzo wiele korzyści, o których mogłeś nawet nie pomyśleć. Jakie są najważniejsze rzeczy, które uda Ci się zyskać?

Pozycja lidera w branży

Jednym z narzędzi SEO, które pomaga rozbudować listę fraz kluczowych – wyszukiwani, które będą pozwalały potencjalnym klientom odwiedzić Twoją stronę internetową, jest blog. To na nim zamieszczane są wysokiej jakości artykuły branżowe, które nie tylko mają działać pod SEO. Innym ich ważnym zadaniem jest budowanie wizerunku – wysokiej jakości treści poradnikowe lub specjalistyczne będą gruntować pozycję Twoją i Twojej firmy, jako znawców tematu. Dzięki temu ludzie czytający tego bloga będą wiedzieć, że mają do czynienia z profesjonalistami. W ten sposób łatwo zbudować podwaliny pod pozycję lidera w danej branży.

Rozpoznawalność, mimo działania lokalnie

Dobrze wykreowana pozycja w internecie przyniesie Ci także korzyść w działaniach lokalnych. Jak? Osoby, które mieszkają zwłaszcza dłużej w mniejszych miejscowościach, zazwyczaj wiedzą gdzie znajduje się jakiś sklep czy firma, w dużych miastach rotacja mieszkańców natomiast bywa duża i nie każdy wie, co gdzie się znajduje. Jednak bywa i tak, że ludzie – niezależnie od tego, gdzie mieszkają – potrzebują jakiejś usługi lub produktu, z którym do tej pory nie mieli kontaktu. Wtedy za źródło informacji służy właśnie internet. Większość osób w takim przypadku wyszukuje frazy: „produkt/usługa + miasto” na przykład: „hydraulik Warszawa Bemowo”, „szrot samochodowy Strzelce Krajeńskie”, „części zamienne do pralki Szamotuły”. W takim wypadku dobrze wypromowana strona dzięki SEO i SEM pozwoli pozyskiwać klientów, nawet jeśli działasz lokalnie.

Czy ja potrzebuje SEO?

Możesz zadać sobie to pytanie z różnych powodów. Przecież Twoja strona internetowa jest świeżo wykonana, a teksty na stronę napisał copywriter. Jednak są to jedynie składowe wszystkich działań, które obejmuje SEO. Żeby się przekonać, czy tego potrzebujesz, możesz użyć narzędzia Screaming Frog, które w podstawowej wersji jest całkowicie darmowe. Po zainstalowaniu programu podajesz adres strony. Program po analizie jej treści pokaże Ci między innymi:

  •          uszkodzone linki (błąd 404),
  •          ciągi przekierowań,
  •          braki w opisach titles i meta,
  •          zduplikowane treści,
  •          linki i treści niedostępne dla użytkowników.

Poza tym zostanie zbudowana mapa strony oraz indeks rzeczy, które należy na stronie poprawić.

 

 

Komentarze (0)


Dodaj swój komentarz