Do 31 grudnia 2021 roku w Urzędzie Miasta potrwa nabór wniosków o włączenie nieruchomości z terenu miasta do „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Włocławek na lata 2017– 2032”.
Realizacja kolejnej edycji Programu odbędzie się w 2022 r. Złożenie wniosku jest o tyle istotne, że sfinansowaniu robót podlegać będą tylko te nieruchomości, które są ujęte w dokumentacji inwentaryzacyjnej wyrobów azbestowych Gminy Miasto Włocławek. Dlatego ważne jest, by złożyć wniosek o włączenie nieruchomości do już zinwentaryzowanych zasobów.
Wnioski w formie papierowej można składać w terminie od 1 września 2021 r. do 31 grudnia 2021 r. w Urzędzie Miasta Włocławek, Wydział Środowiska ul. 3-go Maja 22, pokój 25 lub do urny korespondencyjnej.
Gmina Miasto Włocławek wyłoni w ramach przetargu wykonawcę, który wykona prace związane z demontażem, zbieraniem, transportem oraz unieszkodliwianiem odpadów zawierających azbest. Wykonawca zobowiązany będzie do ustalenia z odpowiedzialnym za nieruchomość przedstawicielem, władającym nieruchomością, posiadającym nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, daty i godziny, w których będą mogły być podjęte prace.
Źródłem finansowania przedmiotowego zadania będzie budżet Miasta Włocławek oraz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu (WFOŚiGW).
Oczywiście, wszystkie osoby i instytucje ubiegające się o ujęcie ich w Programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Miasta Włocławek w latach 2017-2032, muszą posiadać tytuł prawny do władania nieruchomością, lub posiadać je w zarządzie lub użytkowaniu.
Pełna informacja na ten temat tutaj.
Warto dodać, że zaplanowane środki na realizację Programu w latach 2022-2023 wynoszą 135 tys. zł, przy czym wkład miasta stanowić będzie kwota 81 tys. zł, a dotacja z WFOŚiGW - 54 tys. zł.
(informacja prasowa UM Włocławek)
Komentarze (0)