Umów wizytę w urzędzie skarbowym

2021-05-18 08:32:36, Q4.pl

Przypominamy, że w urzędach skarbowych od listopada ubiegłego roku funkcjonuje usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”. Usługa ta umożliwia szybkie komfortowe załatwienie sprawy w urzędzie skarbowym bez konieczności stania w kolejkach i z zachowaniem środków ostrożności, sprawę w urzędzie podatnik załatwi po wcześniejszym umówieniu przez Internet lub telefonicznie, a do urzędu wybierze się w dogodnym dla siebie dniu i godzinie.

Podatnik, który chce umówić się na wizytę w Urzędzie Skarbowym we Włocławku może to zrobić :

  • elektronicznie - logując się na stronę rezerwacyjną. Po zalogowaniu się na w/w stronie należy wybrać panel: województwo kujawsko-pomorskie, a następnie wybrać - Urząd Skarbowy we Włocławku.

Po wybraniu Urzędu należy postępować wg poniższego schematu:

  1. Zarezerwować wizytę wybierając rodzaj sprawy, datę i godzinę, w której podatnik może przyjść do urzędu. Następnie należy podać swoje dane.
  2. Odebrać pocztę e-mail, jeżeli uprzednio zostanie przez podatnika podany jej adres. Podatnik otrzyma informację potwierdzającą rezerwację wizyty ze wszystkimi szczegółami. Warto tę informację wydrukować i mieć ze sobą podczas wizyty.
  3. Przyjść do urzędu na godzinę wskazaną w rezerwacji i udać się do miejsca wskazanego szczegółowo w potwierdzeniu rezerwacji.

Jeśli podatnik wie, że z jakiegoś powodu nie może skorzystać z zarezerwowanej wcześniej wizyty, prosimy aby ją odwołał telefonicznie, dzięki temu inna osoba będzie mogła szybciej załatwić swoją sprawę.

  • telefonicznie - dla rezerwacji wizyty w Urzędzie Skarbowym we Włocławku dedykowane są dwa numery telefonów: 54 423-21-10 oraz 54 423-21-11
  • podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie umawiania wizyt - w Urzędzie Skarbowym we Włocławku wizytę można zarezerwować na Sali Obsługi na stanowiskach D1 oraz D2.

Nie potrzebujesz umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym.

Jak to wygląda w praktyce?
Jeśli potrzebujemy zaświadczenia, chcemy rozliczyć nabyty spadek, złożyć deklarację, potwierdzić profil zaufany lub zarejestrować kasę fiskalną, to w systemie rezerwacyjnym wybierzemy temat takiego spotkania i w e-mailu potwierdzającym zostaniemy poinformowani, gdzie w urzędzie będzie na nas czekał pracownik, który nas obsłuży. Potwierdzenie rezerwacji przychodzi na adres e-mail podatnika, jeśli go podał.
Jeżeli zdarzy się, że podatnik nie umówi wizyty, a mimo to przyjdzie do urzędu, poproszony zostanie o dokonanie rezerwacji w punkcie „Umawianie wizyt” zlokalizowanym w urzędzie.

Jakie korzyści daje nam e-rejestracja?
Możliwość rezerwowania wizyt przez Internet ma przede wszystkim ułatwiać podatnikom załatwianie ich spraw. Z kolei dzięki wprowadzeniu zasady, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługiwani są wyłącznie klienci umówieni, unikniemy kolejek co z pewnością powinno poprawić komfort obsługi, ale i bezpieczeństwo podatników.
Ponadto mamy większą możliwość dostosowania zasobów urzędu do potrzeb podatników, ponieważ większe siły możemy skierować na te usługi, które cieszą się największym zainteresowaniem.

Zachęcamy wsztystkich podatników do zdalnych form kontaktu: poprzez e-PUAP , telefonicznie lub na e-mail Urzędu Skarbowego we Włocławku: us.wloclawek@mf.gov.pl.

Jeżeli jednak konieczna jest osobista wizyta podatnika w Urzędzie należy wcześniej zarezerwować tę wizytę wg podanych powyżej zasad.

(Informacja prasowa Urzędu Skarbowego we Włocławku)

Komentarze (0)


Dodaj swój komentarz