323 prace – tyle zgłoszeń wpłynęło na konkurs „Nowy Rok z programowaniem online”. Wybranie 10 laureatów nie było łatwe! Zwycięzcami konkursu została grupa Iwony Pawlak z ZSP nr 1 we Włocławku, która stworzyła studio telewizyjne.
Plakaty, listy, wiersze, infografiki, zdjęcia, filmy, prezentacje, gify, zagadki, komiksy, animacje w Scratch i wiele innych! Komisja oceniająca nie miała łatwego zadania – na konkurs wpłynęło wiele fantastycznych prac! Wybrano 10 laureatów, ale gratulacje należą się wszystkim.
W konkursie „Nowy rok z programowaniem online” chodziło o to, aby zachęcić do nauki programowania większą ilość dzieci, ich opiekunów i nauczycieli.
Zdanie konkursowe było proste – wystarczyło przekonać komisję dlaczego to właśnie autorzy prac powinni otrzymać nagrodę. A były to między innymi warsztaty z programowania. Konkurs nie narzucał grupom ani typu, ani sposobu przygotowania pracy konkursowej.
Co podlegało ocenie? Kreatywność, pomysłowość inicjatywy. Tą najbardziej popularną formą okazał się list, w której opisywano szkoły i uczniów, oraz filmy, w których uczniowie opowiadali dlaczego programowanie jest dla nich ważnie. Nie były to jedyne formy prac konkursowych. Wśród zgłoszeń znalazły się plakaty, listy, wiersze, infografiki, zdjęcia, filmy, prezentacje, gify, zagadki, komiksy, a nawet animacje w Scratch. Łącznie na konkurs wpłynęły 323 zgłoszenia.
Pierwsze miejsce zdobywa grupa pod opieką Iwony Pawlak ze Szkoły Podstawowej nr 20 w Zespole Szkolno - Przedszkolnym nr 1 z Włocławka.
We Włocławku na potrzeby zgłoszenia konkursowego powstało studio telewizyjne – sami zobaczcie:
Do zwycięzców, poza warsztatami, trafia robot Dash ufundowany przez firmę Wonder Polska oraz książka „Koduj w Pythonie” ufundowana przez EduSense S.A.
Drugie miejsce: grupa pod opieką Patrycji Młynek z Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 1 w Piekarach Śląskich.
Dla laureatów drugiego miejsca zorganizowane zostaną warsztaty oraz wysłane zostaną nagrody ufundowane przez firmę EduSense S.A: robot Genibot oraz książkę „Koduj w Pythonie”.
Trzecie miejsce, czyli warsztaty z programowania oraz książkę „Koduj w Pythonie” ufundowaną przez EduSense S.A ex aequo zdobywają:
- grupa pod opieką Katarzyny Sadlik ze Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Kobiernicach,
- grupa pod opieką Justyny Spinek ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. Papieża Jana Pawła II w Ostrowi Mazowieckiej,
- grupa pod opieką Kamili Piskunowicz ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Mariusza Zaruskiego z Gdańska.
Czwarte miejsce, czyli książkę „Koduj w Pythonie” ufundowaną przez EduSense S.A, ex aequo zdobywają:
- grupa pod opieką Krzysztofa Krajewskiego z I Społecznej Szkoły Podstawowej STO z Gdańska,
- grupa pod opieką Mariusza Chonci ze Szkoły Podstawowej nr 54 w Krakowie,
- grupa pod opieką Łukasza Jachimczaka ze Szkoły Podstawowa im. A. Mickiewicza w Żerkowie,
- grupa pod opieką Anny Gałgan ze Szkoły Podstawowej im. Komisji Edukacji Narodowej w Zaborzu,
- grupa pod opieką Renaty Konieczki ze Szkoły Podstawowej im. Janusza Kusocińskiego w Kołodziejewie.
Dwugodzinne warsztaty online z programowania, czyli nagroda dla laureatów pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca, zostaną przeprowadzone między 15 a 28 lutego.
Warsztaty programowania ufundowane są w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechnienia korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, który realizujemy wspólnie z Państwowym Instytutem Badawczym NASK.
(Źródło koduj.gov.pl)
Komentarze (0)