Czy pozycjonowanie stron to najlepsza droga promocji sklepu internetowego?

2020-09-03 09:38:19, Artykuł partnera

W prowadzeniu sklepu internetowego przemyślany marketing online jest nie tyle ważny, co konieczny. Klienci nie trafiają na strony przypadkiem. Ich wizyty w konkretnych sklepach najczęściej wynikają z tego, że po wpisaniu w okno wyszukiwarki zapytania, na liście wyników wyświetlili tę, a nie inną witrynę. Celem przedsiębiorców z branży e-commerce jest, aby dotrzeć ze swoją stronę jak najwyżej. Można to zrobić, wdrażając pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych.

Pozycjonowanie stron ma wiele zalet, istotnych dla właścicieli e-sklepów

 

Strategia związana z pozycjonowaniem sklepu internetowego polega na tym, aby wypromować go na wielu kanałach. Poprzez zdobywanie wartościowych odnośników czy zamieszczanie w sieci tekstów content marketingowych, można skutecznie kreować pozytywny wizerunek firmy w internecie. Jednocześnie pozycjonowanie stron prowadzi do zwiększania pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu użytkownik wpisujący frazę kluczową dla danego sklepu, wyświetli go wysoko w Google. Takie działanie sprzyja pozyskiwaniu klientów

 

Badania ruchu organicznego pokazują, że internauci najczęściej wybierają trzy pierwsze wyniki. Wszystko, co znajduje się dalej, jest dla nich mniej atrakcyjne. Zwłaszcza, że strony widoczne wyżej zazwyczaj oferują dokładnie to, czego szuka użytkownik. Dla przedsiębiorców istotne jest więc, aby ich sklepy internetowe zajmowały wysokie lokaty, najlepiej w TOP3 najlepszych wyników wyszukiwania. Osiągnięcie takiej pozycji wymaga czasu, lecz gra jest warta świeczki. Zwłaszcza, gdy promocję powierzymy profesjonalnej firmie, np. Agencji AFTERWEB. Eksperci przeprowadzą pozycjonowanie stron w taki sposób, by doprowadzić do stale rosnącego napływu nowych klientów i znacznego przyrostu zysków. Równolegle budowany będzie wizerunek marki, która stanie się bardziej rozpoznawalna wśród internautów. Sklep zyska na popularności, biznes będzie kwitł, a wszystko to za sprawą działań pozycjonerskich. Czy warto się ich podjąć? Odpowiedź jest prosta.

 

Przewaga pozycjonowania stron nad innymi kanałami promocji w sieci

 

Właściciele sklepów internetowych mają do wyboru wiele dróg promocji, a pozycjonowanie stron jest tylko jedną z nich. Popularnością cieszą się również kampanie linków sponsorowanych prowadzone w ramach Google Ads oraz działania promocyjne w social mediach. Szukając optymalnej strategii dla sklepu internetowego z powodzeniem można połączyć różne rodzaje reklam, uwzględniając zarówno pozycjonowanie, jak też promocję płatną w formie treści sponsorowanych. Należy pamiętać, że promowanie sklepu w wynikach organicznych jest inwestycją długofalową, która niesie ze sobą duże korzyści. Inne rozwiązania (np. reklamy Google Ads) pozwalają reklamować towary i usługi w ramach ustalonego budżetu. Gdy środki się skończą, reklamy znikną z sieci. Pozycjonowanie nie dopuszcza do takiej sytuacji. Strony widoczne w naturalnych wynikach wyszukiwania mogą co najwyżej zmieniać swoje pozycje. Wybór najlepszej metody jest zatem formalnością: pozycjonowanie stron daje przedsiębiorcom szerokie pole do rozwijania biznesowych skrzydeł. Nieskorzystanie z takiej możliwości byłoby błędem i dużą stratą dla sklepu.

 

Komentarze (0)


Dodaj swój komentarz