Projektowanie katalogów – o czym trzeba pamiętać?

2020-01-24 06:52:07, Artykuł partnera

Tworzenie materiałów reklamowych to zadanie wymagające kreatywności oraz zasad skutecznego marketingu. Foldery w formie papierowej wciąż stanowią nieocenione wsparcie w działaniach promocyjnych i mogą być uzupełnieniem kampanii reklamowej prowadzonej w internecie. Katalogi można wykorzystać do prezentacji oferty lub rozreklamowania usług, jednak ważne jest zadbanie o ich estetykę. O czym pamiętać, projektując katalog firmowy?

Jak zaprojektować katalog reklamowy?

W obecnych czasach, gdy wiele firm zdecydowało się na przeniesienie swojej działalności do internetu, foldery w formie papierowej nie są już tak powszechnie wykorzystywane. Jest to podstawowy błąd, gdyż wielu klientów woli korzystać z tradycyjnych formatów – szczególnie gdy są atrakcyjnie wykonane. Projektowanie katalogów reklamowych wymaga posiadania umiejętności graficznych i kreatywności, dlatego jeżeli nie czujesz się pewnie w tych dziedzinach, powinieneś zwrócić się do profesjonalisty.

Komu zlecić projektowanie folderów reklamowych?

Na rynku istnieje wiele firm, które świadczą kompleksowe usługi z zakresu reklamy. Bogatą ofertą może się pochwalić między innymi Openprint.pl, który zajmuje się nie tylko projektowaniem katalogów firmowych, ale także ich drukiem. Firma ta wyróżnia się dużym doświadczeniem w przygotowywaniu materiałów promocyjnych, dlatego tworzenie folderów reklamowych to ich specjalność. Zamawiając katalog firmowy, można także zlecić poprawę gotowego projektu lub zamówić przygotowanie folderu od podstaw.

Wybór formatu katalogu reklamowego

Bez względu na to, czy zdecydujesz się na samodzielne przygotowanie projektu, czy zlecisz to zadanie innymi, pierwszym krokiem jest wybranie formatu katalogu. Na rynku dostępne są tradycyjne warianty szyte lub klejone, a także niestandardowe foldery, dopasowane do promowanej branży. Projektowanie katalogów reklamowych powinno uwzględniać obszerność materiałów, co może być pomocne w podjęciu decyzji o formie folderu.

Materiał folderu

Założeniem katalogu reklamowego jest zaprezentowanie oferty w sposób jak najbardziej atrakcyjny dla klienta. Ważny jest więc wybór materiału, z którego ma zostać wykonana broszura. Najbardziej uniwersalnym, a zarazem estetycznym rozwiązaniem jest wykorzystanie wysokiej jakości papieru, pokrytego cienką warstwą laminatu. W projektowaniu katalogów firmowych warto również zwrócić uwagę na wykorzystywaną metodę druku, aby grafika była czytelna i trwała.

Wielkość katalogu reklamowego

Wielkość broszury zależy przede wszystkim od nagromadzenia materiału, specyfikacji branży oraz promowanych produktów. Najpopularniejszym formatem katalogu firmowego jest standardowy wymiar A4, jednak można również zdecydować się na nietypowe wymiary. Wszystko to zależy od opracowanego projektu oraz funkcji, jaką ma pełnić katalog reklamowy. Najważniejsze jest to, aby folder w sposób czytelny i estetyczny zaprezentował oferowane produkty i zachęcił do skorzystania ze świadczonych usług.

Dopasowanie katalogu firmowego do odbiorcy

Ważna kwestią jest także to, aby przekaz reklamowy precyzyjnie trafił do odbiorcy i był zaprezentowany w atrakcyjnej dla niego formie. Projektowanie katalogów powinno więc uwzględniać specyfikę danej branży oraz analizę grupy docelowej. Warto również pamiętać, że folder ma stanowić wizytówkę firmy, dlatego powinien zawierać jak najwięcej informacji na jej temat.

O czym jeszcze pamiętać?

Katalog reklamowy musi w jak najbardziej atrakcyjny sposób zaprezentować ofertę. Tworzenie folderów reklamowych powinno uwzględniać to, aby zawarte informacje były łatwe do zapamiętania. Warto więc ograniczyć ilość tekstu na rzecz prezentacji zdjęć produktów i krótkich komunikatów.

Komentarze (0)


Dodaj swój komentarz