Siedziba Miejskiego Rzecznika Konsumentów mieści się w gmachu Urzędu Miasta przy ul. 3 Maja 22. To właśnie tam włocławianie mogą uzyskać bezpłatną pomoc prawną, w zakresie praw konsumenckich.
Kompetencje Miejskiego Rzecznika Konsumentów to udzielanie bezpłatnych informacji i porad w zakresie praw i interesów konsumentów, występowanie w imieniu i na rzecz konsumentów do przedsiębiorców, udzielanie pomocy w kierowaniu spraw na drogę sądową.
Ważnym jest aby na spotkanie do rzecznika wzięli ze sobą wszystkie oryginalne dokumenty dotyczące poruszanych spraw np. umowy, faktury, dokumenty gwarancyjne, rachunki. W miarę możliwości należy zabrać ze sobą również kserokopie ww. dokumentów, w celu załączenia ich do akt sprawy prowadzonej przez Rzecznika.
Wśród kompetencji Miejskiego Rzecznika Konsumentów leż także:
- wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
- występowanie do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskami o wszczęcie postępowania przeciwko przedsiębiorcom nadużywającym pozycji dominującej na rynku (praktyki monopolistyczne) oraz w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
- składanie wnioski o zmianę lub stanowienie prawa miejscowego w sprawach ochrony konsumentów.
Warto także wiedzieć, że od poniedziałku do piątku pomocy można szukać także dzwoniąc na infolinię finansowaną przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Pod numerem 801 440 220 lub 22 290 89 16, od 8:00 do 18:00 czekają na nasze pytania prawnicy.
Komentarze (0)