Bezpieczeństwo na drogach priorytetem we Włocławku

2025-10-22 15:46:19, Q4

20 października 2025 roku przy Alei Jana Pawła II we Włocławku odbyła się konferencja prasowa, podczas której podsumowano działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach. W tej materii Włocławek już osiągnął znaczący sukces. Od ostatniego śmiertelnego wypadku z udziałem pieszego lub rowerzysty minęły dwa lata.

Dokładnie 18 października minęły dwa lata od ostatniego śmiertelnego wypadku z udziałem tzw. niechronionych uczestników ruchu – pieszych i rowerzystów – na ulicach Włocławka. Jak stwierdził prezydent duża w tym zasługa kierowców, którzy coraz bardziej zwracają uwagę na pieszych i rowerzystów.

Nasi kierowcy wiedzą, że w starciu samochodu z człowiekiem, to człowiek jest na straconej pozycji. Widzimy, że jeżdżą rozważnie i coraz bezpieczniej – podkreślił.

Prezydent zwrócił także uwagę na zaangażowanie mieszkańców, którzy aktywnie wskazują miejsca wymagające poprawy, takie jak ulica Brzezinowa na osiedlu Michelin, gdzie jeszcze w tym roku pojawią się nowe rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Przedstawiciele ratusza podkreślają, że Włocławek konsekwentnie realizuje politykę poprawy bezpieczeństwa na drogach. Prezydent wspomniał o rozbudowie sieci odseparowanych dróg rowerowych, które zwiększają bezpieczeństwo rowerzystów, oraz o tzw. aktywnych przejściach dla pieszych. Te ostatnie, wyposażone w doświetlenie i aktywne znaki, reagują na obecność pieszych, poprawiając ich widoczność i bezpieczeństwo.

Paweł Żyżelewicz, kierownik Referatu Dróg Urzędu Miasta przedstawił dane, które potwierdzają skuteczność wprowadzonych zmian. Jako przykład przytoczył statystyki dotyczące Alei Jana Pawła II, gdzie przed przebudową w ciągu trzech miesięcy odnotowano 77 zdarzeń drogowych o różnym stopniu ciężkości. Po modernizacji, w analogicznym okresie, liczba ta spadła do zaledwie 17, co oznacza redukcję o ponad 70%.

Prezydent Kukucki zapowiedział kontynuację działań na rzecz bezpieczeństwa drogowego. W planach jest dalsza rozbudowa infrastruktury, w tym kolejne aktywne przejścia dla pieszych, ronda i odseparowane ścieżki rowerowe.

Komentarze (0)


Dodaj swój komentarz