Na tę inwestycję mieszkańcy Michelina, Kruszyna i Nowej Wsi czekali długie lata. Po kilkunastu miesiącach prac budowlanych właśnie oddano do użytku alternatywne połączenie Michelina z osiedlem Południe. Ratusz już planuje kolejne inwestycje drogowe w tym miejscu.
Budowa alternatywnego połączenia Michelina z innymi dzielnicami miasta ma długą historię. Przypomnijmy, ze początkowo miasto planowało aby droga połączyła ulicę Brzezinową z ulicą Kruszyńską, jednak z tego pomysłu zrezygnowano po protestach mieszkańców osiedla Krzywe Błota. Wtedy też pojawił się pomysł, aby alternatywa dla alei Jana Pawła połączyła tą ulicę z Szosą Brzeską. Jednak i tutaj na początku pojawiły się problemy. Proponowane połączenie biegło bowiem przez tereny należące do gminy Włocławek a nie miasta.
Żeby zrealizować tę inwestycję trzeba było przejść bardzo trudną procedurę przesunięcia granic administracyjnych miasta. Co też nie było proste, bo na początku nasi sąsiedzi nie chcieli nam wcale ułatwić tej sprawy, mimo że mieszkańcy gminy Włocławek w dużej części też będą korzystali z tej drogi – przypomina Krzysztof Kukucki – W wyniku negocjacji, w wyniku rozmów udało się doprowadzić do przesunięcia granic, do zaprojektowania tej drogi a dzisiaj do jej oddania – dodaje.
Prezydent Włocławka dodaje, ze to nie ostatnia inwestycja jaka w najbliższym czasie ma poprawić komunikację w tym rejonie miasta. Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na połączenie ulicy Letniej z nową trasą, poprzez gotowe już, czekające na „wpięcie w system” rondo. W ostatnim czasie podpisano też porozumienie z Lasami Państwowymi. Dzięki niemu możliwe będzie zbudowanie ścieżki rowerowej i chodnika, który połączy pętlę przy ulicy Wiejskiej z Szosą Brzeska i dalej drogą alternatywną. Krzysztof Kukucki dodaje też, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, po oddaniu do użytku drogi alternatywnej, rozpoczną się prace nad modernizacja alei Jana Pawła II. Jeszcze w tym roku ma zostać wykonana nakładka na odcinku leśnym tej trasy, a podobne prace zostaną też wykonane na rondzie Falbanka. Docelowo rondo Falbanka ma zostać przebudowane a prace projektowe mają rozpocząć się jeszcze w tym roku.
Trasa łącząca al. Jana Pawła II z Szosą Brzeska liczy sobie 2200 metrów, koszt inwestycji wyniósł około 24 milinów złotych przy dofinansowaniu rzędu 15 milionów złotych.
Komentarze (0)