Jak sprawić by uczniowie z niepełnosprawnościami dobrze czuli się w środowisku szkolnym? Jak włączyć ich do tej społeczności? Nauczmy dzieci empatii i zrozumienia dla innych – stwierdzili autorzy projektu ABC Empatii. Jedna z pokazowych lekcji programu odbyła się we Włocławku, w Szkole Podstawowej nr 14.
Program został stworzony przez Czepczyński Family Foundation i w kujawsko-pomorskich szkołach wdrażany jest z inicjatywy przewodniczącej sejmiku i zarządu województwa. Jak zaznacza Sławomir Kopyść program ma pomóc w adaptacji szkolnej nie tylko uczniów ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi, ale także tym wszystkim młodym ludziom, którzy mają problem w odnalezieniu się w szkolnej rzeczywistości.
Ma uzmysławiać uczniom, że każdy ma wielką wartość, że każdy uczestnik społeczności szkolnej ma niezwykły wkład w całość tej społeczności i w każdym są takie pokłady, na które warto zwrócić uwagę – mówi członek zarządu województwa – Fundacja Czepczyńskich opracowała materiały, które mogą być pomocne w pracy każdego nauczyciela – dodaje.
Podczas włocławskiej lekcji uczniowie mogli wczuć się w położenie osób z niepełnosprawnościami i poznać trapiące ich problemy w codziennym funkcjonowaniu. Służyły temu nie tylko prezentacje i rozmowa na temat wysłuchanego opowiadania, ale przede wszystkim rozmowa z osobą, która te problemy zna aż nazbyt dobrze. Gościem podczas lekcji był bowiem poruszający się na co dzień na wózku inwalidzkim Sławomir Belka. Podczas spotkania dzieci nie tylko mogły zapoznać się z jego historią, ale także samemu zadawać nurtujące ich pytania.
Komentarze (0)