Uczniowie czwartych klas szkół podstawowych we Włocławku biorą udział w pilotażowym projekcie prowadzonym przez Politechnikę Warszawską. „Zeszyt on-line” dopasowuje poziom zadań do wiedzy uczniów za pomocą sztucznej inteligencji.
Program ma za zadanie rozwijać kompetencje uczniów w dziedzinie, która przez wielu z nich jest szczególnie trudna – matematyce. Dopasowując poziom zadań do ich wiedzy i „dorzucając” kolejne poziomy w miarę rozwoju kompetencji ma uczyć, jednocześnie nie zniechęcając do przedmiotu.
Niezwykle innowacyjna metoda edukacyjna, którą wdrażamy we Włocławku . Uczniowie klas czwartych, aż do ósmej klasy będą, między innymi, wykorzystywać tę technikę do wspomagania swojej nauki – mówi prezydent Marek Wojtkowski.
Jak tłumaczy Monika Jabłońska, zastępczyni prezydenta miasta, zeszyty mogą stać się lekiem na wszechobecne problemy z nauką matematyki, które mają swoje odzwierciedlenie w wynikach egzaminów szkolnych.
Wiemy dobrze, że matematyka w Polsce „trochę kuleje”, w związku z tym szukamy nowych rozwiązań żeby wspomagać ten proces poprawy wyników. Nie tylko poprawy wyników dzienniku, ale też, żeby wzmacniać uczniów, żeby wiedzieli, ze każdy może się tej matematyki nauczyć – podkreśla.
Zeszyt on-line jest projektem realizowanym w kilkunastu samorządach. Niektóre z nich mogą pochwalić się już poprawą wyników nauczania, które ma swoje odzwierciedlenie w wynikach egzaminów klas ósmych.
Komentarze (0)