Małe firmy mają duży potencjał jeśli chodzi o skuteczne działania marketingowe. Jedną z takich potężnych, ale często bagatelizowanych metod jest lokalne SEO. Polega on na wykorzystaniu strategii pozycjonowania w wyszukiwarkach, które koncentrują się na promocji Twojej marki i produktów w określonym regionie. W tym artykule omówimy podstawy lokalnego SEO dla małej firmy, abyś mógł wykorzystać je w swojej strategii marketingowej.
Co to jest wyszukiwanie lokalne?
Wyszukiwanie lokalne to rodzaj wyszukiwania, które umożliwia wyświetlanie wyników wyłącznie z określonego obszaru geograficznego. Można to zrobić na przykład, gdy chcesz uzyskać informacje o określonym miejscu lub okolicy.
Wyszukiwanie lokalne może być wykorzystywane do wyszukiwania sklepów lub firm w okolicy, przeprowadzania wyszukiwań adresowych lub szukania specjalistów. Dzięki temu można szybko i łatwo uzyskać informacje lokalne.
Wyniki SERP w zależności od lokalizacji
Szukanie lokalnych usług jest bardzo proste dzięki inteligentnym algorytmom wyszukiwarki Google. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę frazy, np. "fryzjer Poznań", lub "naprawa pralek Łódź", by otrzymać wyniki zlokalizowane blisko siebie. Można również zawęzić obszar wyszukiwań do określonego regionu, jeśli to konieczne. W przypadku haseł takich jak "Siłownia", "hotel" czy "biblioteka", wyniki będą odnosić się do pobliskich ofert, nawet gdy nie skorzystamy z dodatkowych ustawień wyszukiwarki.
Lokalne SEO - algorytm
Najważniejsze czynniki rankingowe w lokalnym SEO to:
- Informacje z Profil Firmy w Google,
- Linki zewnętrzne najlepiej z serwisów lokalnych,
- Recenzje i opinie klientów,
- Właściwa optymalizacja on-page pod kątem SEO promowanej strony internetowej,
- Wzmianki w serwisach katalogach NAP,
- Sygnały behawioralne,
- Sygnały z Social Media,
- Personalizacja wyników wyszukiwania Google - oznacza, że wyniki Twojego wyszukiwania są dostosowane do Ciebie, na podstawie Twojej historii. Oznacza to, że jeśli wcześniej szukałeś jakichś informacji lub produktów, masz większą szansę na otrzymanie wyników bardziej ukierunkowanych na Twoje potrzeby.
Dodatkowe szczegółowe porady, ceny oraz informacje jak czym jest i jak wygląda skuteczne pozycjonowanie lokalne dla Twojej firmy znajdziesz pod adresem: https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-lokalne.html
Jak skutecznie zająć się szukaniem lokalnych słów kluczowych?
Aby to zrobić wykonaj następujące czynności:
- Zacznij od zidentyfikowania swojej niszy i określenia jak największej liczby słów i fraz kluczowych, których możesz użyć do opisania swoich usług lub produktów,
- Wykorzystaj narzędzia takie jak Google Trends, aby sprawdzić jak dane słowa kluczowe funkcjonują w lokalnych wynikach wyszukiwania,
- Przeanalizuj wyniki wyszukiwania konkurencji, aby uzyskać inspirację dotyczącą słów kluczowych, które warto uwzględnić,
- Przyjrzyj się również reklamom AdWords konkurencji w celu identyfikacji słów kluczowych, które będą skuteczne w Twoim lokalnym rynku,
- Skorzystaj z autouzupełniania wyników wyszukiwania Google, aby zobaczyć, jakie słowa kluczowe konsumenci wprowadzają w wyszukiwarkę w poszukiwaniu produktów lub usług w Twojej branży,
- Przeprowadź ankiety lub rozmowy ze swoimi klientami, aby dowiedzieć się jak oni wpisują słowa kluczowe w wyszukiwarki,
- Dodatkowo, możesz skorzystać z narzędzi takich jak Answer The Public, aby wygenerować listę pytań oraz wyrażeń, które często wprowadzane są w wyszukiwarkę przez potencjalnych klientów,
- Stwórz listę najlepszych słów kluczowych obsługiwanych lokalnie, aby dopasować je do Twojej lokalnej strategii marketingowej.
Optymalizacja wizytówki Profil Firmy w Google
Aby, zoptymalizować swój Profil Firmy w Google wskazane są następujące działania:
- Upewnij się, że wszystkie informacje we wizytówce, takie jak godziny otwarcia, adres i numer telefonu są poprawne i aktualne,
- Zoptymalizuj swoje wizytówki dodając zdjęcia, aby przyciągnąć więcej uwagi od potencjalnych klientów,
- Dostosuj swoje wizytówki, aby lepiej odpowiadały twoim klientom, sprawiając, że wszystkie szczegóły będą dla nich łatwe do odnalezienia,
- Dodaj opinie klientów dotyczące twojej firmy, ponieważ pozytywne recenzje pomogą Ci pokazać innym, jak ważne jest twoje przedsiębiorstwo,
- Wykorzystaj narzędzie Google Profil Firmy do zarządzania swoimi postami i treściami na różnych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter lub Instagram, do budowania świadomości twojej marki,
- Umożliw klientom podgląd na listę produktów oraz usług, które oferujesz, aby byli w stanie szybciej i łatwiej odnaleźć to, czego szukają,
- Uporządkuj swoje profile społecznościowe tak, aby klienci mogli łatwo znaleźć dokładnie to, czego szukają,
- Umieść odnośniki do Twojej strony internetowej, aby zachęcić ludzi do zapoznania się z Twoją firmą i jej ofertą.
Nie marnuj czasu! Poznaj ofertę i zleć te prace renomowanej, ogólnopolskiej agencji SEO: www.sempire.pl - Zapraszamy!
Pozycjonowanie lokalne - jakie zmiany "on-page" są polecane?
Zmiany SEO jakie warto wprowadzić w serwisie małej lokalnej firmy, tak aby miał większe szanse na ranking w wyszukiwarce Google to m.in.:
- Ulepszenie struktury i wyglądu strony - optymalizacja kodu HTML, zoptymalizowanie grafik, poprawienie nawigacji wewnętrznej i doświadczeń użytkowników na poziomie treści,
- Poprawa szybkości ładowania strony,
- Zastosowanie odpowiednich dla lokalnych wyników wyszukiwania kluczowych słów i fraz kluczowych,
- Zoptymalizowanie meta-tagów, aby ułatwić robotom wyszukiwarek zrozumienie tematyki strony,
- Stworzenie profili dla wszystkich popularnych mediów społecznościowych i wdrożenie współdzielenia treści między nimi,
- Stworzenie mapy witryny dla robotów wyszukiwarki,
- Dodanie lokalnych informacji i wartościowych treści, takich jak adresy stron, wiadomości osobiste i opinie klientów,
- Publikowanie wartościowych treści na tematy związane z miejscem, w którym zlokalizowana jest strona,
- Wprowadzenie w serwisie tzw. mikrodanych zawierających informacje teleadresowe.
Pozycjonowanie lokalne - Podsumowanie
Lokalne SEO to działania mające na celu poprawę widoczności małej firmy w wyszukiwarkach internetowych, szczególnie w odniesieniu do lokalnych użytkowników. Możliwości obejmują zarządzanie strategiami optymalizacyjnymi, promocję marki na lokalnym rynku, tworzenie treści i linkbuilding wokół haseł i słów kluczowych powiązanych z lokalizacją. Wszystkie te czynniki składają się na dobrze przemyślaną estetykę wizualną połączoną z wysokim poziomem interaktywności. Celem jest zwiększenie widoczności firmy na lokalnym rynku, tak aby mogła ona osiągnąć sukces.
Komentarze (0)