1 sierpnia minęły 2 lata od uruchomienia Polskiego Bonu Turystycznego. Do tej pory rodzice i opiekunowie z 4,3 mln przyznanych bonów aktywowali ponad 3,5 mln.
Wciąż pozostaje 776 tys. bonów na kwotę 528 mln zł, które jeszcze w ogóle nie zostały aktywowane. Łączna liczba bonów, które czekają na wykorzystanie (nieaktywne, aktywne, ale niewykorzystane i częściowo wykorzystane), to ponad 2 mln.
Jak aktywować bon
Osoby, które jeszcze nie aktywowały bonu, mogą to zrobić na Platformie Usług Elektronicznych ZUS w zakładce [Ogólny]. W menu bocznym trzeba wejść w zakładkę [Polski Bon Turystyczny], a następnie [Mój bon]. Bon można aktywować w dowolnym momencie, np. na kilka dni przed planowanymi wakacjami (instrukcja Jak aktywować bon, przeglądać dane i sprawdzać historię transakcji" (plik docx, 666 kb).
Do kiedy można wykorzystać bon
Bon turystyczny ważny jest do końca września tego roku. Do tego czasu trzeba zrealizować płatność bonem, natomiast sama usługa może się odbyć nawet po tym terminie.
W całym kraju płatność bonami przyjmuje około 27 tys. podmiotów. Lista podmiotów turystycznych, u których można zapłacić bonem, jest dostępna na stronach www.bonturystyczny.gov.pl, www.pot.gov.pl oraz www.polska.travel.
Gdzie szukać pomocy w sprawie bonu
Wszyscy, którzy mają pytania dotyczące bonu, mogą:
zadzwonić na specjalną infolinię pod numer 22 11 22 111 (czynną codziennie w godzinach 7–20),
wysłać wiadomość mejlową na adres: bon@zus.pl.
ZUS odpowiada zarówno na pytania osób uprawnionych do bonu, jak i podmiotów turystycznych, które realizują płatności bonem. Od początku uruchomienia infolinii obsłużono ponad 736 tys. połączeń telefonicznych i mejli dotyczących Polskiego Bonu Turystycznego.
Informacja opublikowana jest pod adresem: https://www.zus.pl/-/2-lata-z-polskim-bonem-turystycznym?redirect=%2F.
(Jnformacja prasowa UM Włocławek)
Komentarze (0)