Ile trwa pozycjonowanie strony?

2022-05-18 05:56:03, Artykuł partnera

Czy wiesz, jaka strona internetowa sprzedaje? Skuteczna witryna jest z pewnością unikalna, atrakcyjna i przyjazna dla użytkowników. Jednak, aby internauci mieli okazję ją odwiedzić, to musi wyświetlać się wysoko w wyszukiwarce na określone słowa kluczowe. O widoczność w sieci możesz zaś powalczyć poprzez działania SEO. Twoja konkurencja zapewne już to robi! Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę, jak długo trzeba walczyć o lepszą pozycję w Google. O tym, ile trwa pozycjonowanie oraz kiedy pojawiają się jego pierwsze efekty, piszemy poniżej. Zapraszamy do lektury!

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów? W takim razie Twoja marka powinna być aktywna w sieci. W końcu szybki rozwój Internetu sprawił, że większość przedsiębiorców prowadzi już działania online. Aby docierać do jak największej grupy odbiorców, musisz nie tylko zainwestować w firmową witrynę, ale również zadbać o jej widoczność w wyszukiwarce. Działaniem, które przynosi najlepsze rezultaty, jest pozycjonowanie stron WWW.

Dlaczego to takie ważne? Przede wszystkim dlatego, że według najnowszego raportu „Digital 2022: Poland” aż 32 miliony osób korzysta w naszym kraju z Internetu. Ponadto większość internautów wykorzystuje sieć do wyszukiwania informacji o markach, produktach i usługach. Dzięki skutecznym praktykom SEO ta ogromna grupa potencjalnych klientów może trafić bezpośrednio z wyszukiwarki właśnie na Twoją firmową witrynę.

Czym jest więc pozycjonowanie? Tym terminem określa się działania prowadzone, aby poprawić widoczność strony WWW na określone frazy w wynikach wyszukiwania. W wyniku skutecznej optymalizacji witryny pod wyszukiwarki możesz pozyskać wartościowy ruch organiczny (bezpłatny). Pamiętaj, że im wyższa pozycja serwisu w Google, tym więcej użytkowników go odwiedza. 

 

 

Jak długo trwa pozycjonowanie?

Dotarcie wprost do grupy docelowej, wzrost zaufania do marki czy większa widoczność w wynikach wyszukiwania – to tylko kilka spośród wielu korzyści, jakie gwarantuje skuteczne pozycjonowanie. Pamiętaj, że dzięki optymalizacji możesz również rozwinąć biznes i wyprzedzić konkurencję.

Czytając to, z pewnością chcesz już teraz poprawić pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania. To świetnie! Musisz jednak uzbroić się w cierpliwość. Na efekty praktyk określanych również jako SEO należy bowiem trochę poczekać. Walka o lepszą widoczność to długotrwały i nie zawsze łatwy proces. Obejmuje takie działania jak:  

  • optymalizacja treści

Teksty na Twojej stronie internetowej muszą nie tylko wyczerpywać tematy dotyczące branży, ale również odpowiadać na zapytania użytkowników. Podstawą optymalizacji treści jest więc dobór słów kluczowych. Twórz wysokiej jakości zawartość i zadbaj przy tym o atrakcyjną formę, poprawne linkowanie wewnętrzne, odpowiednią strukturę i właściwą hierarchię nagłówków. 

  • optymalizacja techniczna

W ramach SEO musisz zadbać o techniczne aspekty swojej strony WWW. Wprowadź więc zmiany w witrynie, dzięki którym powalczy o lepszą pozycję w Google. W tym celu: zapewnij bezpieczeństwo poprzez certyfikat SSL, wyeliminuj kopie treści, przygotuj właściwe meta dane, popraw strukturę strony, wdróż linkowanie wewnętrzne, stwórz poprawne adresy URL, popraw szybkość ładowania i dostosuj serwis do różnych ekranów.

  • link building

W ramach działań prowadzonych poza stroną zbuduj różnorodny, bezpieczny i naturalny profil linkowy. W tym celu pozyskuj odnośniki do swojej witryny internetowej z wielu wartościowych miejsc sieci – sprawdzą się zarówno katalogi firm czy media społecznościowe, jak i fora tematyczne oraz wizytówka w Google Moja Firma. 

Wszystkie działania SEO prowadzone on- i off-site wymagają nie tylko wiedzy technicznej, ale również ciągłego udoskonalania witryny. Pozycja strony WWW w rankingu może ulegać zmianie w wyniku działań konkurencji oraz aktualizacji algorytmów Google. Pozycjonowanie jest więc procesem czasochłonnym i wymaga regularnej pracy nad serwisem.  

 

Co wpływa na czas pozycjonowania strony WWW? 

Wiesz już, że aby zyskać widoczność w wynikach wyszukiwania, musisz podjąć działania zarówno na stronie, jak i poza nią.

Z pewnością w tym momencie pojawia się w Twojej głowie wiele pytań. Ile trwa pozycjonowanie? Jak długo muszę czekać na pierwsze efekty? Kiedy moja witryna znajdzie się w Top 10? Niestety odpowiedź może być tylko jedna – to zależy. Od czego? Poniżej znajdziesz czynniki, które wpływają na czas optymalizacji strony pod wyszukiwarki. 

  • Historia domeny

Czy wiesz, że tylko 20% stron WWW, które istnieją krócej niż rok, może w pierwszych miesiącach działania pojawić się w Top 10 wyników wyszukiwania? Tak wynika z badania przeprowadzonego przez twórców narzędzia Ahrefs. Na tej podstawie wiemy, że istotny wpływ na to, ile trwa pozycjonowanie, ma domena – unikalny adres każdej witryny. 

Jak się okazuje, strony internetowe, które istnieją dłużej, są bardziej wiarygodne dla wyszukiwarki. Ponadto roboty Google dużo lepiej oceniają witryny o bezproblemowej historii. Pamiętaj więc, aby przy zakupie starszej domeny sprawdzić, czy nie została w przeszłości ukarana karą przez Google. Nałożenie filtra sprawia, że na efekty pozycjonowania trzeba czekać zdecydowanie dłużej.

  • Branża i konkurencyjność fraz 

Na początku przygody z SEO warto sobie uświadomić, że analiza i właściwy dobór fraz ma ogromny wpływ na efekty pozycjonowania. Jeżeli chcesz, aby Twoja strona była widoczna dla jak największej liczby użytkowników i w tym celu wybierzesz wysoko konkurencyjne słowa kluczowe, to musisz liczyć się z tym, że na rezultaty optymalizacji trzeba poczekać dłużej. 

Jeśli więc działasz w wyjątkowo konkurencyjnej branży, to postaw na pozycjonowanie szerokie. Wybieraj w tym celu frazy bardziej rozbudowane (tzw. long tail), dzięki którym szybciej uzyskasz widoczność w wyszukiwarce. Ponadto lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania zdobędziesz dużo łatwiej, jeśli działasz w niszowej branży.

  • Wielkość strony WWW

Czas pozycjonowania zależy również od rozbudowania i wielkości witryny. Czynnik ten dotyczy liczby podstron, bogactwa treści czy rozwiniętej struktury. Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że zdecydowanie więcej pracy i czasu wymaga optymalizacja dużego sklepu internetowego niż prostej strony firmowej.

Pamiętaj przy tym, że Google docenia serwisy z bogatą zawartością, ponieważ mogą one z większym prawdopodobieństwem spełnić oczekiwania użytkowników.

  • Jakość witryny

Na podstawie kondycji swojej strony internetowej możesz ustalić, jak długo musisz czekać na pierwsze efekty pozycjonowania. Dlatego jeszcze przed wdrożeniem działań SEO, należy wykonać audyt witryny. Dowiesz się na jego podstawie, jak Twój serwis jest przygotowany do optymalizacji pod wyszukiwarki.

Weź pod uwagę, że im więcej zmian i poprawek należy wdrożyć, aby przystosować Twoją stronę do wytycznych Google, tym dłużej musisz czekać na rezultaty pozycjonowania. Taka sama zasada dotyczy budowania profilu linkowego.  

Poza wymienionymi powyżej czynnikami, na to, ile trwa pozycjonowanie stron WWW, wpływa również lokalizacja (zasięg lokalny/krajowy/międzynarodowy), aktualizacje i zmiany algorytmów, sezonowość, cel optymalizacji SEO oraz przewidywany budżet.

Szybkie pozycjonowanie stron – czy to możliwe? Podsumowanie

Twoja witryna nie wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania i coraz mniej użytkowników ją odwiedza? A do tego nie masz czasu na prowadzenie działań SEO i nie znasz się na kwestiach technicznych? W takim razie oddaj swój serwis w ręce specjalistów i skorzystaj z pomocy marki WeNet – tutaj wiedzą, jak szybko wypozycjonować stronę WWW. Agencja marketingowa oferuje:

  • szeroki pakiet usług: od audytu SEO, przez optymalizację witryny, marketing treści i budowę profilu linkowego, po aktywność w mediach społecznościowych i Google Moja Firma oraz założenie unikatowych wizytówek w katalogach;
  • pomoc specjalistów, którzy mają ogromne doświadczenie w pozycjonowaniu  oraz wsparcie dedykowanego opiekuna na każdym etapie współpracy;
  • regularne i transparentne raporty, dzięki którym możesz dowiedzieć się, jakie działania SEO przeprowadzili fachowcy oraz poznać efekty optymalizacji.

Choć pozycjonowanie przypomina bardziej maraton niż sprint, to na mecie biegu czeka na Ciebie wiele korzyści. Wejdź na WeNet.pl, zamów darmową konsultację i daj sobie szansę na wyższą pozycję w wyszukiwarce. A już niedługo zobaczysz pierwsze efekty!

Komentarze (0)


Dodaj swój komentarz