Jego testy trwały przez kilka ostatnich tygodni i już funkcjonuje. W Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta ma być szybciej i sprawniej. Wszystko za sprawą nowego systemu „kolejkowego”. Rezerwacji terminu wizyty można dokonać już on-line, jednak wciąż także możliwe jet dokonanie tego telefonicznie, lub osobiście.
Nie tak dawno krytyczne opinie o kolejkach we włocławskim Wydziale Komunikacji usłyszeć można było zewsząd. Kolejki – to pierwsze skojarzenie, jakie przychodziło na myśl mieszkańcom, którzy siłą rzeczy częściej lub rzadziej pojawiali się w budynku przy ulicy Kościuszki. To ma się zmienić. Po kilkutygodniowych wewnętrznych testach uruchomiono już nowy system rejestracji on-line, który ma pozwolić nam na rozsądniejsze gospodarowanie czasem i uniknięcie stania w kolejce.
Ten system jest sprawdzony i przetestowany w innych samorządach, w związku z tym postanowiliśmy wykorzystać go również we Włocławku.(...) System ma usprawnić umówienie się na wizytę w Wydziale Komunikacji, tak, żeby mieszkańcy mogli pojawić się w wydziale w określonej godzinie i żeby w tym czasie do ich dyspozycji był pracownik wydziału komunikacji, który kompleksowo powinien załatwić wszystkie sprawy, które wcześniej zostały zaanonsowane – tłumaczy Paweł Zarebski, dyrektor Wydziału Komunikacji ratusza.
Co zrobić by z tego systemu skorzystać? Wystarczy odwiedzić stronę internetową rezerwacje.wloclawek.eu. Pod tym adresem możemy zarejestrować się na wizytę w urzędzie. Proces ma być szybki i przejrzysty. W pierwszej kolejności musimy wybrać, czy w Wydziale pojawiamy się jako osoba fizyczna, czy prowadzący działalność gospodarczą. Następnie wybieramy cel naszej wizyty w urzędzie, od tego zależy na jak długo system zarezerwuje dla nas czas „przy okienku”. Warto przy okazji zaznaczyć, że po wybraniu celu naszej obecności w urzędzie, system udostępni nam także „karty procedur”, które mogą być dla nas pomocne podczas przygotowywania się do wizyty. Kolejnym krokiem jest wybranie daty i godziny, w której chcemy pojawić się przy ulicy Kościuszki. Możemy zarezerwować termin z siedmiodniowym wyprzedzeniem, jednak możliwe jest też wybranie wcześniejszego terminu, jeśli taki widoczny jest w systemie.
Na zakończenie system poprosi nas o podanie imienia i nazwiska, adresu e-mail i pięciu ostatnich cyfr numeru VIN pojazdu. Po wysłaniu danych otrzymujemy „wstępne potwierdzenie” rejestracji. Aby mieć pewność, że dany termin wizyty w urzędzie jest już w 100% pewny musimy jeszcze dokonać aktywacji rejestracji, poprzez kliknięcie w link wysłany na nasz adres e-mail. Co ważne, mamy na to tylko 60 minut. Jeśli rezerwacja nie zostanie potwierdzona, termin wróci do puli. Wraz z linkiem aktywacyjnym zostanie do nas wysłany także numer PIN, który należy wpisać do biletomatu w Wydziale Komunikacji.
Optymalnie chcemy dążyć do tego, aby mieszkaniec, umówiony na konkretną godzinę, przyszedł do urzędu i załatwił natychmiast sprawę. Mam nadzieję, ten projekt, że ta propozycja, która została wdrożona, pozwoli to spełnić – mówi zastępczyni prezydenta Domicela Kopaczewska.
Jak przekonuje, z dotychczasowych obserwacji wynika, że to rozwiązanie się sprawdza. Co ważne jednak – dotychczasowe formy rezerwacji wizyty wciąż pozostają dostępne. Na wizytę w Wydziale Komunikacji możemy umówić się więc także telefonicznie i osobiście.
To nie koniec zmian w funkcjonowaniu tego newralgicznego z punktu widzenia mieszkańca wydziału.
Wydział Komunikacji będzie delokowany. Jak Państwo pamiętają (…) w momencie, w którym zostanie wybudowany nowy dworzec PKP - ta inwestycja jest już realizowana – to również mamy uzgodnione porozumienie z PKP i Wydział Komunikacji zostanie przeniesiony w to miejsce. (…) Uwzględniając samą logistykę, ale przede wszystkim możliwości lokalowe, ten wydział zostanie tam ulokowany, zostanie też przeorganizowany. Zostanie stworzone specjalne miejsce, podobne do Biura Obsługi Mieszkańców, gdzie wiele spraw będzie można załatwić – zapewnia Marek Wojtkowski
Według harmonogramu prac budowa nowego dworca przy Okrzei zakończy się pod koniec przyszłego roku.
Komentarze (0)