Przypominamy, że do 30 listopada 2021 r. można złożyć wniosek o 300+ na wyprawkę szkolną dla ucznia. Zrobić to można wyłącznie elektronicznie – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość.
Co ważne, świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy wskazany we wniosku, a decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej.
Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia najpóźniej do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony później, to świadczenie zostanie wypłacone w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Od roku szkolnego 2021/2022 tzw. 300+ dla ucznia w ramach programu „Dobry Start” będzie obsługiwane i wypłacane przez ZUS.
W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnościami – do ukończenia 24 lat.
Pracownicy ZUS w placówkach Zakładu będą pomagali zainteresowanym osobom w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie 300+. Pomoc otrzyma każdy, kto tylko tego będzie potrzebował. W tym celu pracownicy Zakładu będą także w razie potrzeby pełnić dyżury w wybranych jednostkach terenowych urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS.
22 lipca ruszyły wypłaty pierwszych świadczeń 300+. W pierwszej kolejności pieniądze trafiły na konta rodziców i opiekunów, którzy złożyli wniosek na początku lipca. W sumie do tej pory ZUS wypłacił już w ramach programu „Dobry Start” 118 mln złotych. Na Kujawach i Pomorzu bydgoski i toruński oddział ZUS przelał ponad 8 mln złotych.
(Informacja prasowa UM Włocławek)
Komentarze (0)