
Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy zawód może dawać szczęście. Jak cieszyć się z czegoś, co jest naszym obowiązkiem? Czasami nie chodzi o mniejszą ilość zadań do wykonania, lecz o nasze nastawienie do nich. Jeśli rozwiniemy w sobie kilka kluczowych cech, możemy się spodziewać większej satysfakcji ze swojego życia zawodowego.
- Wdzięczność
Z pewnością każdy z nas złapał się na tym, że nieraz zastanawiał się, co można by poprawić, aby odczuwać większą przyjemność z przychodzenia do pracy. Czasami jednak nie trzeba nic zmieniać. Wystarczy próbować pamiętać o pozytywach. Może się to wydawać banalne, ale praktykowanie wdzięczności bywa niezwykle pomocne. To pozwala nam na akceptację rzeczywistości, dzięki temu zamiast skupiać się na złych stronach, możemy ruszyć naprzód.
- Asertywność
Umiejętność mówienia „nie” jest często kluczem do zachowania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym. Gdy jesteśmy asertywni, pokazujemy, że znamy granice swojej wytrzymałości i nie bierzemy na siebie obowiązków, których nie damy rady wykonać. Dzięki temu praca przestaje być nieprzyjemna i frustrująca, zaś staje się normalną częścią codziennej rutyny. Pracowitość to jedno, ale nie warto zaniedbywać przy tym zdrowia.
- Samodyscyplina
Praca staje się ciężka, gdy nie wykonujemy swoich zadań na czas, przez co zaczynają się one nawarstwiać. W takiej sytuacji nadrobienie wszystkiego zajmuje sporo czasu i energii. Dlatego tak ważna jest samodyscyplina. Jeśli zmobilizujemy się do swoich obowiązków w momencie, gdy wypadałoby się nimi zająć, wówczas cały proces nie będzie już taki stresujący. Warto zatem postarać się lepiej organizować własną pracę i wywiązywać się z terminów.
- Uprzejmość
Mogłoby się wydawać, że bycie miłym nie wpłynie w żaden sposób na nasze nastawienie do obowiązków. Jednak gdy zaczynamy uprzejmie odnosić się do swoich współpracowników, a także do samego szefa, wówczas atmosfera w pracy ulega zmianie. Ludzie zwykle odpowiadają miłym powitaniem na miłe powitanie i są mnie kategoryczni, jeśli jest się wobec nich przyjaznym. Sympatyczne podejście może znacząco wpłynąć na klimat panujący w firmie.
- Empatia
Ważną cechą jest również empatia. Jeśli usiłujemy wczuć się w sytuację danej osoby, automatycznie staramy się ją lepiej zrozumieć. To z kolei oznacza, że będziemy bardziej tolerancyjni wobec niektórych zachowań ludzi. Wykazywanie się empatią względem współpracowników może poprawić nasze racje z nimi.
Komentarze (0)