Przedszkolaki uczyły się ekonomii

2019-12-06 13:30:56, Maciej Kowalczyk

Dziś, w Przedszkolu Publicznym nr 30 „Tęczowa Wyspa”, przy ulicy Kaliskiej, odbyła się lekcja pokazowa dotycząca projektu edukacyjnego „ABC Ekonomii”. Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie świadomości i wiedzy dzieci w zakresie zagadnień ekonomicznych, finansowych oraz z zakresu przedsiębiorczości.

Warto przy tej okazji przypomnieć, że przedszkole przy Kaliskiej jest jedną z kilku tego typu placówek w mieście, które realizują projekty ukierunkowane na rozwój konkretnych umiejętności podopiecznych. W przypadku PP nr 30 są to zdolności matematyczne.

Przedszkole realizuje projekt „Tęczowa Matematyka” oparty o metodę Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, która starała się pokonać edukacyjne trudności, jakich doświadczają młodzi ludzie w zetknięciu z „królową nauk”. Metoda polega m.in na wykorzystaniu do nauki matematyki i zaszczepienia zainteresowania tym przedmiotem wszelkich możliwych okoliczności. Dzieci liczą i zmagają się więc z matematyką nie tylko w samym przedszkolu, ale także podczas wycieczek, czy zabaw na zewnątrz placówki. Do tego celu wykorzystywane są pomoce edukacyjne, ale przede wszystkim przedmioty, które budzą zainteresowanie najmłodszych ze względu na wiek rozwojowy. Słowem – pluszowe misie i zabawki są też doskonałą matematyczną.

Przedszkole realizuje także szereg innych działań skierowanych w stronę zwiększania matematycznych umiejętności najmłodszych, na czele z „matematycznym tygodniem”. Przedszkolaki niebawem będą mogły kontynuować naukę w klasie matematycznej. Ta, wedle zamierzeń ratusza, ma zostać utworzona w pobliskiej SP nr 20.

Podobne, specjalistyczne projekty edukacyjne prowadzone są także w przedszkolach nr 12, nr 17, nr nr 25 i nr 29.

Fotorelacje


Komentarze (0)


Dodaj swój komentarz