Zamknij X

ZST realizuje z Fundacją Anwil dla Włocławka projekt 'Laboratorium nauki'

2019-12-04 16:19:31, Maciej Kowalczyk

W czwartej edycji programu edukacyjnego Fundacji ANWIL DLA WŁOCŁAWKA "Uczę się z ANWILEM" Zespół Szkół Technicznych otrzymał 16.050 zł. Projekt napisany przez Panią Sylwię Czerwińską Modrzejewską i Monikę Rębiałkowską znalazł się w śród dziewięciu dofinansowanych projektów!

W zmieniającej się rzeczywistości niezwykle ważna jest popularyzacja nauk ścisłych takich jak matematyka, informatyka, fizyka, chemia jako dziedzin, których poznanie jest niezwykle istotne z punktu widzenie rozwoju technologicznego świata. Nauki ścisłe kojarzą się młodym ludziom z trudnością przyswojenia i nudą. Dlatego niezwykle ważne jest stworzenie ciekawych, innowacyjnych, metod i narzędzi edukacyjnych, które rozwinęłyby w młodych ludziach zainteresowanie naukami ścisłymi. Najnowsze trendy w edukacji pokazują, ze najbardziej skuteczną metodą nauki jest bezpośredni i praktyczny sposób zdobywania wiedzy i ukazanie praktycznego zastosowania nauki w życiu. Młodzi ludzie chętnie uczą się poprzez doświadczanie, zabawę i wymianę myśli dlatego zajęcia przez nas proponowane mają charakter empiryczny. 

Zajęcia zostały zaplanowane w następujących grupach tematycznych:

1. Programiści przyszłości -Warsztaty programiści przyszłości na podstawie działań matematycznych - przy użyciu znaków plus, minus, dzielenie, mnożenie, równe, większe, mniejsze oraz figury geometryczne pozwolą na aranżowania wielu aktywności okołoprogramistycznych, takich jak: tworzenie offlinowych kodów - dróg, wprowadzanie aplikacji "kodable", "lightbot" itp, gry rozwijające kompetencje matematyczne, sudoku, memory, rytmy, "dyktanda graficzne" na dużym formacie, wierszyki - instrukcje do kodowania.

2. Naukowy escape room w wirtualnej rzeczywistości - Celem warsztatów jest stworzenie i wdrożenie scenariusza wirtualnego escape roomu. Podczas zajęć młodzież napisze aplikację, dzięki której bedzie można przenieść sie do wirtualnego pokoju zagadek, w którym wykorzystując wiedzę z różnych dziedzin nauk ścisłych tj. matematyka, fizyka i chemia będzie trzeba rozwiązywać zdania, które doprowadzą do klucza, który który uwolni ich z wirtualnego pokoju.

3. Drukarze marzeń - Warsztaty zakładają wykorzystanie grafiki wektorowej do projektowania na tabletach graficznych wzorów, które następnie zostaną wydrukowane w technice 3d, przy użyciu specjalnych długopisów.

Komentarze (0)


Dodaj swój komentarz