"Włocławki - Nowa Odsłona" - konkurs na projekt małej formy użytkowej został rozstrzygnięty. Dziś w Galerii Sztuki Współczesnej zaprezentowano zwycięską pracę.
W roku 2016 prezydent Marek Wojtkowski powołał Zespół ds. Promocji Kultury Włocławka. W toku jego prac zrodził sie pomysł, by do promocji miasta wykorzystać chyba jeden z najbardziej rozpoznawalnych produktów pochodzących z miasta - "włocławki". Fajansowe ozdoby z charakterystycznym motywem kwiatowym zna niemal każdy w Polsce, a także wiele osób poza jej granicami, gdzie włocławskie wyroby wędrowały często choćby w charakterze upominków.
Do tej marki i motywów odwołano się szukając promocyjnej "pieczęci miasta". Znak graficzny przedstawiający różę kujawską, znaną z produktów włocławskiego fajansu, ma w perspektywie dać miastu rozpoznawalność w kraju i Europie.
Będziemy starali się ten znak graficzny promować. Będziemy starali się go w bardzo szerokim zakresie przedstawiać na różnego rodzaju produktach - Mówiła na dzisiejszzej konferencji prasowej Barbara Moraczewska.
Znalazł się on także na wyróżnionym w rozstrzygniętym konkursie "przyborniku", pierwszym z przedmiotów jakie promować będzie miasto w najbliższy czasie. Wybrany został w konkursie spośród siedmiu innych projektów, jakie napłynęły do ratusza z całej Polski. Co ciekawe w konkursie nie wziął udziału żaden projekt z Włocławka. Zastępca prezydenta wyraziła nadzieję, ze w kolejnych edycjach konkursu włocławscy artyści i projektanci zdecydują się na zaproponowanie własnych pojektów.
Zwycięska praca może znaleźć się na każdym biurku. W przyborniku pomieszczą się ołówki, długopisy, gumki, spinacze i wszystkie inne drobiazgi poniewierające się na naszych biurkach. Każdy też niebawem będzie mógł się w taką pamiątkę zaopatrzyć. Znaleźć je będzie można we Włocławskiej Informacji Turystycznej. Ponadto będzie on też upominkiem dla gości ratusza.
Jak prezentuje się zwycięski projekt, zobaczycie w naszym materiale wideo.
Komentarze (1)