Gdański producent odzieży wybuduje na terenie gminy nowe centrum dystrybucyjne. Inwestycja o wartości blisko 400 mln zł pozwoli na podwojenie obecnej powierzchni magazynowej firmy. Nowe centrum ma docelowo obsługiwać sklepy stacjonarne flagowej marki Reserved. Zatrudnienie znajdzie w nim około 1000 osób.
Prace projektowe ruszą jesienią tego roku. Zgodnie z planem centrum w Brześciu Kujawskim zostanie uruchomione za niespełna 3 lata, na przełomie 2021 i 2022 roku. Powierzchnia obiektu wyniesie 100 tys. m2. Z nowego centrum dystrybucyjnego do salonów Reserved na całym świecie będzie wysyłane tygodniowo nawet 10 mln ubrań i akcesoriów.
Obecnie sieć detaliczna LPP obejmuje 20 krajów. Na koniec I kwartału 2018 roku firma prowadziła sprzedaż kolekcji łącznie w 1 728 salonach pięciu marek LPP. Od 15 lat są one obecne w krajach Europy Środkowo -Wschodniej, a od 2014 roku marka Reserved dostępna jest na rynku niemieckim – aktualnie działa tam 19 salonów.
W 2014 roku firma rozpoczęła także swoją ekspansję na Bałkany. Rok później, w 2015 roku LPP otworzyło pierwsze pozaeuropejskie sklepy Reserved na Bliskim Wschodzie. W 2017 roku LPP rozpoczęło działalność na Białorusi i w Serbii. We wrześniu 2017 roku LPP zadebiutowało na rynku brytyjskim, uruchomiając flagowy salon na prestiżowej Oxford Street w Londynie.
Plany biznesowe LPP na najbliższe lata zakładają dalszą konsekwentną ekspansję na rynkach zagranicznych. Każdego roku firma chce debiutować przynajmniej w jednym nowym kraju, dlatego w drugiej połowie 2018 roku rozpocznie działalność w Izraelu oraz Słowenii i Kazachstanie. Równocześnie LPP dynamicznie zwiększa zasięg swoich sklepów internetowych. Obecnie sprzedaż internetowa prowadzona jest łącznie w 11 krajach (w tym Polsce). W 2018 roku firma planuje rozpocząć sprzedaż internetową na Ukrainie. Przy tak rozbudowanej sieci sprzedaży, rozwój zaplecza logistycznego jest koniecznością.
Inwestycja w Brzesciu, jak mówi Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP ds. logistyki i IT, ma umożliwic spółce dalszy rozwój sieci stacjonarnej w Polsce i poza jej granicami. Ponadto umożliwi obsługę, wciąż wzrastającego udziału sprzedaży internetowej: To wyzwania, które wymagają zaawansowanego technologicznie zaplecza logistycznego. Postawiliśmy na Brześć Kujawski ze względu na jego położenie w centralnej Polsce, świetne skomunikowanie z główną osią transportową naszego kraju oraz potencjał, jeśli chodzi o rynek pracy. Duże znaczenie miało również pozytywne nastawienie władz samorządowych do naszej inwestycji – dodaje Kujawa.
W nowym centrum dystrybucyjnym LPP zamierza zatrudnić około 1000 osób. Na zatrudnienie mogą liczyć m.in.: pracownicy magazynowi, specjaliści utrzymania ruchu i pracownicy logistyki. Szukać będzie także inżynierów i menedżerów. Na wzmocnienie lokalnego rynku pracy, dzięki inwestycji, wskazuje burmistrz Brześcia Wojciech Zawidzki. Nie jest to jednak jedyny aspekt, na który zwraca uwagę:
Mamy nadzieję, że budowa i uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego wpłyną pozytywnie nie tylko na lokalny rynek pracy, ale także rozwój infrastruktury drogowej, której Brześć Kujawski i cały region tak bardzo potrzebują
Po uruchomieniu w Brześciu Kujawskim centrum dedykowanego salonom Reserved, obsługa sprzedaży stacjonarnej pozostałych marek LPP będzie realizowana w centrum dystrybucyjnym w Pruszczu Gdańskim. Obecnie to największy i najbardziej nowoczesny obiekt służący dystrybucji odzieży w Europie Centralnej i Wschodniej. Z tej lokalizacji LPP wysyła do swoich sklepów 8 mln sztuk odzieży tygodniowo.
Komentarze (0)