Rada miasta podjęła we wtorek uchwałę w sprawie wyznaczenia kierunków działań w zakresie ochrony krajobrazu miejskiego. Chodzi o uregulowanie sprawy reklam zewnętrznych, które niejednokrotnie szpecą Włocławek.
To dopiero pierwszy krok, który ma na celu utworzenie prawa lokalnego chroniącego wizerunek miasta przed zbytnim eksponowaniem krzykliwych witryn i bannerów reklamowych. Ma to być również sposób na brudne, poobdzierane i nieestetyczne bannery reklamowe, których nie brakuje we Włocławku.
Zapisy uchwały wynikają z ustawy z 11 września 2015 roku o uporządkowaniu przestrzeni publicznej w mieście.
Reklamy są niespójne, nieestetyczne, wprowadzają chaos. Chciałabym aby miasto z reklamami było ładne, bo taka jest m.in. funkcja reklamy – jak mówi radna Ewa Szczepańska, pomysłodawczyni projektu.
Podobnego zdania jest radny niezależny Dariusz Wesołowski. W jego opinii konserwator zabytków powinien regulować kwestię eksponowania reklam.
To jednak dopiero początek walki o wizerunek miasta. Kolejne etapy, to m.in. spotkania z mieszkańcami w tej sprawie, czy ustalenia z konserwatorem zabytków.
Komentarze (0)